Mágia‎ > ‎Védelmi mágia‎ > ‎

Házkörüli mágia

Egy amit minden mágikus gyakorlóról el lehet mondani, hogy élünk valahol. A házkörüli mágia számos típusban jelen van a népi mágiában; védelmek, alkuk házi entitásokkal, a ház stabilitása és védelme átfut az egész történelmen.

Számos útja van annak hogy elérjük az otthon stabilitását, védelmét.

Az otthon tisztítása és követelése

A legtöbb embernek nincs meg az alkalma, hogy egyedül éljen egy előzőleg lakatlan helyen; így a terek tele vannak otthagyott energiákkal. Egyúttal a tulajdonjog megszerzése eléggé stresszes, hogy az előző tulajdonos vagy a jelenlegi várurak befolyásolják a helyzetet.

Az elfogadott módszerek a tisztításra, lehet:erőteljes tisztítás, tisztítás vízzel, sóval, füstölővel, haranggal. A gyógynövényes mosás helyes céllal szintén alkalmazható erre; a voodoo receptek bazsalikomot használnak hogy elűzzék a gonoszt; nyugati mágikus herbalista rutát és bazsalikomot használ és adalékként babért. Egy jellegzetes rituálé a követelésre magában foglalja, hogy a tüzet minden részébe elvigyék, ez lehet akár a föld határainál végig, minden szobában gyertyát gyújtva, vagy hasonló tettek, megjelölve a vonalakat, és magunkat bemutatva a láthatatlan lakóknak, ha van. Számos európai kultúrában az emberek egy követ hoztak az előző birtokról az új otthonba, vagy egy szenet a tűzhelyről, hogy biztosítsák a folyamatosságát a családnak.

Az egyik mágikusan-tapasztalatlan barátom kenyeret süt új otthonának követeléseként. Egy másik dolog, hogy meghatározd a kötést és tulajdonodba vedd az otthont, adj nevet neki. Ez személyiséget ad és elkülöníti attól, ami előtte volt. Lezárul a régi fejezet, s egy új nyílik meg.

Megóvni a helyet

Egy boszorkány az ismeretségi körömből mindig magával cipel a hárfáján a védelmező és óvó varázslataiból.. Amikor játszik a hárfán feltölti energiával a védelmező erőt. Mikor új helyre költözik, nem mindig teszi fel a védelmet a falakra, bízik a hárfája energiájában.

Kapcsolatot teremteni a hellyel egyszerűen megtehető az álom munkával, persze előzőleg a jogot már meg kell szerezni felette. Az élő otthon sajátodként kezeléseként és megtanulni ritmusát nagy figyelmet követel. A hús előkészítése vagy a szennyes kimosása, fürdőszoba kitakarítása, a folyamat a kapcsolat kialakításának, és rutinossá válhat, ezzel kifejlődhet a saját védelmed a hely felett.

A népi mágia széleskörű védelmet ír le az otthonokra. Észrevehetően, ezek a bűbájok, talizmánok az ajtók, ablakok és a tűzhely körül összpontosulnak. Az átkelők veszélyes helyek, ahol a negatív behatások áramolhatnak, és amit óvatosan kell kezelni. Az ősi egyiptomiak ajtóikat vagy keresztfáikat vörösre festették, hogy elijesszék a démonokat. Az európaiak tükröt vagy tükröződő tárgyat tettek az ajtókra , hogy összezavarják vagy elűzzék a gonosz szellemeket és más negatív behatásokat. A voodoo talizmánok angyalgyökeret tartalmaztak hogy elűzzék az ellenséget. Egy lengyel család hársfát ültetett a ház elé, hogy távol tartsa a gonoszt. Egy kisebb elmélyedés bármelyik kultúra népi mágiájában számos egyszerű bűbájt javasol, amit könnyen átvehetünk.

Házi szellemek

Néhány kultúra hagyományos viselkedésmódot állított fel a házi szellemekkel vagy tündérekkel. Mindegyik ezek közül felállít egy emberi elvárást az otthonukban, a tabukat ki kell kerülni és tudni kell a helyünket. Az én tapasztalatom a szláv házi szellemekkel volt, "domovoi"-al.

A domovoi része a házi szellemek nagy családjának, mindegyikük intenzíven védi a saját gyepét. Ilyenformán külső épületek vagy részek más szellemek védelme alatt áll, mint a fürdőház, kívül esik a domovoi területén, és nem foglalkozik vele.

Az otthoni domovoi kapcsolatban él a családban. Ámbár utál költözni, ha megkérjük elutazik az új házba. Egy hagyományos lengyel házépítő elhelyez egy kenyeret a kemencében az építés alatt, hogy vonzza a jó domovoi-t, s ez a bűbáj még mindig él. Úgy találom egy kenyér a küszöbön szintén jó meghívás, mivel nem tudtam megoldani hagyományosan az ajándékot. Néhány hagyomány kántál domovoi hívó bűbájt, pl. "Nagypapa, gyere a házba és óvd a nyájat".

Általánosan a domovoi egy szervező és védelmező. Szereti ha a családja egészséges és szorgalmas és őrzi a láthatatlan környezetét a háznak, hogy jólét legyen és béke. Figyelmezteti a családtagokat, ha veszélyben vannak, ha jó kapcsolatban áll vele. Ha mérges úgy is viselkedhet mint egy poltergeist. Egy domovoi védelmezi a család tulajdonát, de lophat a szomszédoktól vagy felbosszanthatják a házi állataikat ha nem szereti őket.

Akik közeli kapcsolatban állnak vele, tudást szerezhetnek az otthonuk jövőjéről. Előrelátja a lakók halálát, de ami vidámabb látja a házasságokat is.

Én a házi domovoi-nak kenyeret, tejet és vodkát adok. Különösen akkor adok kenyeret, ha otthon sütök.

Mágikus szolgák és őrzők

Ha nem kedveled a kapcsolatot a hagyományos házi szellemekkel, mindig van másik lehetőség felépíteni egy szolgát a ház védelmére. Természetesen egy szolga segíthet egy házi szellemnek is, de ebben az esetben a házi szellemmel is meg kell beszélni.

*Elemi lények létrehozása*

Mivel az író nem kívánt leírni módszert, így legismertebbet, Edain McCoy (Edain McCoy: Boszorkányság mesterfokon, Édesvíz Kiadó, Budapest, 2006) leírását ismertetem:

Éveken át nálam tartózkodott hét elemi sárkány-kutya, amelyek az otthonomat őrizték. Az volt a szándékom, hogy úgy nézzenek ki, mint a kutyák, de a pofájuk inkább a kínai sárkányokra emlékeztetett. Részeik azonban jól illettek egymáshoz, ezért nem változtattam rajtuk. Négy közülük jó nagy volt, azokat a házam négy legfontosabb pontjára állítottam. Néha magam is éreztem elsődleges őrzőim asztráltestét, amikor a főbejáraton át beléptem a házba. A másik három a tetőt, a padlásteret és a pincét védte a pusztításokkal szemben. Éveken át megtartottam őket, minden teliholdnál energiát sugároztam beléjük, hogy erősek maradjanak. Még beszéltem is a bejáratot őrző, legfőbb lényhez. Jó érzés volt úgy elmenni otthonról, hogy tudtam, működik a biztonsági rendszerem.

Elemi lényedet az alábbi lépések szerint hozd létre:

1. Döntsd el, milyen teendői lesznek az elemi lényednek.

2. Határozd meg elemi lényed helyét. A bejárati ajtónál áll majd, vagy mindig téged kísérget?

3. Gondold ki, milyen legyen elemi lényed külseje. Brutális védelmező legyen? Oltalmazó? Vigasz az egyedüllétben? Majd meglátod, neki is lesz elképzelése a saját megjelenését illetően, de a külsejét főleg az a gondolatforma határozza meg, amellyel az asztrálsíkra vetíted. Ha hadakozik veled, vagy a saját szabályait, nem pedig a tieidet akarja követni, függeszd fel a folyamatot, és egy hét múlva próbáld meg újra.

4. Juttasd magad a lehető legmélyebb meditatív állapotba. Egész idő alatt kizárólag a célodra összpontosíts.

5. Egymástól néhány centiméterre fordítsd szembe a két tenyered, és lelki szemeiddel lásd, ahogy energia termelődik közöttük. Addig meríts energiát a Földanyából, amíg a lény erőssé nem válik. A kezed között ölt majd alakot. Lehet állat, "vegyes" állat, vagy másvalami, ami illik a feladathoz, amelyet neki szánsz. Távolítsd el egymástól a tenyeredet, mert a növekvő energia egyre nagyobb teret igényel.

6. Mentálisan irányítsd az energiát oda, ahol el akarod helyezni a lényt. Add tudtára, hogy az lesz a helye. Ha azt akarod, hogy mozogjon is, mutasd meg neki a mozgásterét, azt, hogy kit és milyen célból kell követnie.

7. Minden egyes elem esetében külön-külön áldd meg az energiát, majd töltsd a lényedbe. Szólítsd magadhoz az elemeket, ahogy azt a varázskörben szoktad, és kérd meg, hogy mindig álljanak elemi lényed rendelkezésére. Rendeld őket az elemi lények alá, hogy meg tudjanak téged védeni magukkal az elemekkel, például a tűzzel vagy az árral szemben. Végezd el a folyamatot ötször, és az utolsónál a szellem vagy az akasa egyesítő erejével zárd a folyamatot.

8. Amikor minden készen van, és a helyére került, mentálisan parancsold meg neki, hogy támogató istened nevében azt tegye, amire te kéred.

9. A nyolcadik és a kilencedik lépést ismételd meg még négyszer. Megteheted egyhuzamban, de többórás vagy -napos eltéréssel. Én mindig egyvégtében csinálom, mert úgy érzem, ártalmas lehet leállítani az éppen áramló energiát, aztán újrakezdeni az egész folyamatot.

10. Gondoskodj arról, hogy elemi lényed folyamatosan végezze a feladatát. Olykor-olykor figyelmeztesd rá. Jókedvűen szólj hozzá, és akkor örömmel tesz meg mindent érted.

11. Minden holdhónapban töltsd fel elemi lényedet új energiával, hogy életképes, erős és serény legyen. Végezze el azt, amire kéred - se többet, se kevesebbet.

12. Ha változtatni akarsz elemi lényed külsején, feladatain, megteheted, de az eljárást ötször egymás után meg kell ismételned. Ne tedd ezt túl gyakran, mert akkor a lény energiái összezavarodnak. Ha teljesen új lényt szeretnél, először vezesd el a régi energiáit, csak azután hozz létre másikat.

Ne várd el elemi lényedtől, hogy cselédként vagy kémként szolgáljon téged. Fáradhatatlanul dolgozik majd érted, de tudatában kell lenned, hogy egy érző létformát hoztál létre, amely tiszteletet érdemel. (?) Mondd meg a lényednek, hogy jól végzi a munkáját, és dicséretet érdemel érte. Ő tudja, hogy ti - te és a Földanya - hoztátok létre, és nem fél attól, hogy visszatérjen anyjához, ha már nincs rá szükség. De azt sem szeretné, hogy miattad át kelljen lépnie azt az elmosódó határt, amely kétes utakra térítheti.

Soha ne hozz létre elemi lényt puszta szeszélyből, hogy másnap végezz vele. Ha nekilátsz a feladatnak, vedd tudomásul, hogy hosszú távra szóló együttműködés elébe nézel."

A legtöbb ember nem ideiglenes helyeken él. Egy házi szellemet hozzá köthetünk egy áthelyezhető tárgyhoz is, amit könnyen vihetünk változtatás nélkül, de nem túl jó ha egy meghatározott feladata van egy különleges helyen.

Egy őrzőnek képesnek kell lennie, hogy különbséget tegyen a barátok és a potenciális ellenségek között. Nem kell hivatalosan is bemutatni a vendégeidet a láthatatlan őrkutyának, hogy elkerüld az ellenséges hozzáállást. Az őrzők óvatosságának elég rugalmasnak kell lennie, hogy elfogadja a változásokat is, egy új babát, új munkát, egy új állatot, vagy hasonló változatot.

Az én házi őrzőm egy kígyóalapú teremtmény, melyet Lupa Fang and Fur, Blood and Bone (Karom és szőr, Vér és csont) című könyve állat teremtése része inspirált.

Theurgia

Isten neve populáris bázis volt a védelmi bűbájokban a középkorban. A szibériai oroszok úgy hitték, hogy a Sátán a legjobban ettől fél, emellett a köröktől, keresztektől, áldásoktól, füstölőtől, és a varjútól a fán. A mágikus bűbájokat összekötik az imádságokkal, mint a Paternoster vagy hasonlókkal. A kevésbé műveltek kereszteket használtak a kéményeken, ablakokon.

Elterjedt volt, hogy helyet hagytak a házban, a védelmező istenségek és entitásoknak, hogy segítséget kérjenek tőlük. Sok ezek közül a terhesség és a születés körül forgott, védelem a gonosz entitásoktól, átkoktól és rossz álmoktól. Bizonyos ír kunyhókban legnyugatibb szoba volt szánva a szent dolgoknak, ősök képeinek, és néhány esetben az élő idősebbeknek, akik visszavonultak a munkától. Néhányan az entitásokból, saját kultúrájuk nagyobb istenei voltak, nagy templomokkal és fesztiválokkal, míg mások elsődlegesen csak magán áhítatban találhatóak meg.

Míg a modern gyakorlók nincsenek korlátozva egy egyedülálló kultúra szentélyeihez és mágikus hagyományaihoz, mégis fontos némi figyelmet szentelni az eredeti kultúra egyik entitásának. Néhány istennek tabui vannak, vagy jobban szeretik az egyéni ajándékokat; mások egyszerűen alkalmatlanok erre a célra.

A legegyszerűbb házi szentély az egy, melyen a gyakorló megalapozta a vallásos kapcsolatát egy panteonnal, ahol az istenek az egyetlenek akiket tisztelnek. Ebben a helyzetben a mágus tudja, hogy mely isteneket kérhet az otthon védelmére. Egy többhitű házban, egy káosz mágus, vagy valaki, aki a theurgia birodalmában dolgozik, annak nehezebb dolga van.

Mikor kiépítünk egy házi szentélyt, több szempontra kell figyelnünk, az első, hogy mely isteneket ismerjük el ott. Egy egyedülálló panteon gyakorlónak könnyű választása van, bármelyik isten alkalmas, hogy kapcsolatot alakítson ki az otthonnal. Valaki aki szeretné az isteneket bevonni, de nincs kiépített kapcsolata, sokkal rosszabb helyzete van. Neki szüksége van arra, hogy utána nézzen minden vallás jelenének, vagy melyik okoz több nehézséget, mint megoldást. Tehát, ha valaki egy panteont követ, például a görögöt, nagyon egyszerű kiválasztani, hogy Hérát, Vestát vagy bármelyik védelmező istent követi. Ha valaki többféle panteont követ, el kell gondolkodnia, hogy vajon kit tiszteljen a házi szentélyen.

Az én házi szentélyem Básztet és Brighid tiszteletére van. Básztet, bár nem azok közül az istenek közül van akikkel erős személyes kapcsolatom van, a nők és a gyerekek védelmezője és kapcsolatban áll a fáraó házának védelmével; és Brighid, akit én személyesen nem tisztelek ennél a szentélynél, ő az én társam védelmezője, és fontos volt hogy ő is védelmezve legyen. Beszéltem Brighid tisztelőkkel, mikor megalapoztam a szentélyt, és arra a következtettem, hogy ez a két istennő megtudja osztani békésen a helyet. Az én alap szentélyem felajánlása a hideg víz (egy általános ajándék minden egyiptomi isteneknek, és kapcsolatban áll Brighid által patronált gyógyító forrásokkal is), tej, tűz és füstölő. A szertartás mindkét istennő eredeti hagyományát magában foglalja. A szentélyen van egy fiók is, tollakkal, bélyegekkel, körömcsipesszel, és más kis tárgyakkal, ami a háztartásban el kell; gyakorlatban is jól működik akár az ezoterikában, de a legtöbb mágikus munkámban is fontos.

Források:

1 - Yronwode, Catherine. Hoodoo Herb and Root Magic: A Materia Magica of African-American Conjure. Forestville, CA: Lucky Mojo Curio Company, 2002.

2 - Beyerl, Paul. The Master Book of Herbalism. Custer, WA: Phoenix Publishing Co., 1984.

3 - McDowell, A. G. Village Life in Ancient Egypt: Laundry Lists and Love Songs. Oxford, UK: Oxford University Press, 1999.

4 - Wilson, Stephen. The Magical Universe: Everyday Ritual and Magic in Pre-Modern Europe. London: Hambledon and London, 2000.

5 - Yronwode, Catherine. Hoodoo Herb and Root Magic: A Materia Magica of African-American Conjure. Forestville, CA: Lucky Mojo Curio Company, 2002.

6 - Lupa. Fang and Fur, Blood and Bone: A Primal Guide to Animal Magic. Stafford, England: Megalithica Books, 2006.

7 - Ryan, W. F. The Bathhouse at Midnight: Magic in Russia. University Park, PA: The Pennsylvania State University Press, 1999.

8 - Wilson, Stephen. The Magical Universe: Everyday Ritual and Magic in Pre-Modern Europe. London: Hambledon and London, 2000.

10 - McCoy, Edain. Boszorkányság mesterfokon. Édesvíz kiadó, Budapest, 2006.